François Truffaut

“Una dintre figurile cheie ale Noului Val francez, autor şi totodată inspirator de filme (chiar şi după moarte), critic şi cinefil cultivat, el lasă în urmă o operă inegală ca valoare şi diversă ca gen, dar care, în totalitate, poartă acea ‘marcă Truffaut’ pe care mulţi s-au străduit să o definească. Fără mari profunzimi, dar nici superficial, fără să se dezvăluie complet, dar bazîndu-se adesea pe referiri autobiografice, suferind de o anume răceală, dar vorbind despre dragoste, asimilînd influenţe aparent ireconciliabile (în principal Jean Renoir şi Alfred Hitchcock) şi plasîndu-se mereu între rîs şi plîns, între identificare cu şi distanţare de peronajele sale, el este creatorul unei opere care induce spectatorului o reacţie pe măsură: îl farmecă fără a-l orbi, îi cîştigă adeziunea fără a-l împiedica să-i vadă defectele.” (Dicţionar de cinema, 2002)

“Dacă ar trebui să rezumăm calităţile lui primordiale, aş opta pentru sensibilitate şi sinceritate. Şi mai găsim la el o tandreţe discretă care ar putea fi consecinţa unei amărăciuni precoce.” (Stelele Oscarului, vol. 2, 2002)

„Autorul sursei literare a filmului Fahrenheit 451 este Ray Bradbury (n. 1920), autor și al volumului de povestiri fantastice, pe linie SF, The Illustrated Man (Omul vizibil), 1951. Romanul Fahrenheit 451 (1953) este o amară reflectare a ideilor tinerei generații care se opunea activității de intimidare a „Comisiei pentru cercetarea antiamericană”, comisie înființată de senatorul McCarthy. Autorul cărţii a colaborat și la elaborarea scenariului pentru filmul Moby Dick, 1956, r. John Ford. Filmul este o parabolă despre efectele alienante ale hipertehnicizării, despre pierderea sentimentului valorilor morale și spirituale, despre intoleranță, despre posibila renaștere a omului, înstrăinat de sine însuși, prin redescoperirea valorilor originare, simbolizate aici prin cărți. Un film bine făcut, cu un echilibru între real și fantastic, între tonul glumeț și tonul serios, cu un final idilic-moralizator, în buna tradiție franceză.”
Mircea Dumitrescu

Filme:

Cele patru sute de lovituri (1959)
Jules și Jim (1962)
Fahrenheit 451 (1966)
Copilul sălbatic (1970)
Noaptea americană (1973)
Obsesia dragostei (1975)
Ultimul metrou (1980)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: