Necruţătorul

unforgiven

Necruţătorul / Unforgiven – Oscar, nom. Globul de Aur, nom. BAFTA
Western, SUA, 1992
Regia: Clint Eastwood – Oscar, Globul de Aur, nom. BAFTA
Cu:
Clint Eastwood – nom. Oscar
Gene Hackman – Oscar, Globul de Aur, nom. BAFTA pt. rol secundar

4 premii Oscar [9]
2 premii Globul de Aur [4]
[6] nominalizări BAFTA

“Fărădelegea justiţiară în confruntare cu Justiţia bine legată la ochi, într-un somptuos western-recviem, cu pretenţii demitizante şi estetoide, dar rol de culminaţie pentru Gene Hackman.” (Dicţionar universal de filme, 2002)

“Ceea ce la prima vedere poate părea o poveste oarecare cu băieţi buni şi băieţi răi capătă profunzimi nebănuite datorită felului în care scenariul şi regia subliniază complexitatea caracterelor şi ambivalenţa situaţilor în care sînt ele implicate.” (Derek Winnert) (Cinema… un secol şi ceva, 2002)

“Orice discuţie despre realizările lui [Clint Eastwood] trebuie să ia în considerare faptul că pînă tîrziu a continuat să-şi alterneze proiectele ambiţioase cu filme care nu-şi propuneau decît să fie de duzină, iar uneori ratau pînă şi obiectivul ăsta, şi faptul că unele dintre filmele lui ambiţioase, de pildă Pale Rider (1985), par să mărturisească, în locul pasiunii veritabile, un soi de arivism estetic. Chestia e că a reuşit cumva să despartă seriozitatea de veleitarism, să-şi purifice şi să-şi moduleze pesimismul natural şi înclinaţia către solemnitate, astfel încît să reverbereze profund şi nobil. Chiar a ajuns – cinstit – acolo unde-şi propusese. Recent am verificat Necruţătorul şi e atît de bun; iar Misterele fluviului e cel mai puternic film care a rulat la noi anul trecut.” (Andrei Gorzo) (Dilema veche, Nr. 63, 1-7 aprilie 2005)

Roger Ebert: „If Clint Eastwood had not been a star, he would still figure as a major director, with important work in the Western, action and comedy genres, and unique films like „Bird” (1988), his biography of the saxophonist Charlie Parker, the love story „The Bridges of Madison County” (1995), and the wonderful „A Perfect World” (1993), which seems to be about a hunt for an escaped convict, but seems oddly distanced from the chase, and more concerned with the values and histories of the characters. It has the elements of a crime picture, but the freedom of an art film. „Unforgiven,” too, uses a genre as a way to study human nature.”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: